رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان با تاکید بر اینکه غرب باید نابودی داعش و نه بشار اسد را اولویت قرار دهد، انتقاد شدیدی به گوش به فرمانی اروپا از قدرت اجرایی آمریکا وارد کرده و گفت ما باید مستقل عمل کنیم.

توجه به نابودی داعش و نه اسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "گرگور گیزی"، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان در گفتگو با سایت رادیو آلمان در پاسخ به این پرسش که حمله نیس فرانسه چه مفهومی برای  این کشور و اروپا دارد گفت: این حمله مسلما یک فاجعه مطلق بود و همه قربانیان انسان های بی گناهی بودند که یا کشته و یا مجروح شدند. ما البته حیرت زده شدیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به بحران سوریه پرداخته و گفت: ما باید حالا بر این مسئله تمرکز کنیم که داعش را از میان برداریم نه اینکه بشار اسد را نابود کنیم. ما باید به دنبال اولویت ها باشیم.

گیزی همچنین گفت تمام مسائل در سوریه طبیعتا در این است که همه اقدامات بر خلاف قوانین بین المللی انجام می شود و هیچ گونه تصمیم شورای امنیت برای آن وجود ندارد. اولین چیزی که ما نیاز داریم تفاهم آمریکا و روسیه است، اما ما به جای اینکه بگوییم مشترکا مسئله اسد را کنار گذاشته و این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چگونه می توانیم داعش را نابود کنیم تحریم علیه روسیه تصویب می کنیم.

وی با انتقاد از دنبال کردن علایق مختلف از طرف کشورها در سوریه گفت: آمریکایی ها می خواهند داعش و همزمان اسد را نابود کنند. عربستان سعودی همچنین می خواهد بر اسد پیروز شود اما در این باره سکوت می کند که نخبگان مالی در این کشور داعش را تامین مالی می کنند. ترکیه کردها در سوریه که عملیات زمینی علیه داعش را هدایت می کنند بمباران می کند. روسیه هم با اسد مبارزه نکرده بلکه آن را تقویت می کند و با داعش مبارزه می کند. ایران هم می خواهد اسد را تقویت کند. این سردرگمی فوق العاده ای است.
از این رو تنها یک راه حل وجود دارد. روسیه و آمریکا باید روی راهکاری که شورای امنیت آن را تایید می کند تفاهم کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه بدون روسیه یا علیه این کشور هیچ اروپای امن تری وجود نخواهد داشت تحریم ها علیه روسیه را رد کرده و آن را نادرست خواند.

گیزی گفت: ما به روسیه برای توافق هسته ای ایران نیاز داریم. ما به روسیه در مبارزه با داعش نیاز داریم. رویه فعلی هیچ نتیجه ای ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به مسئله بحران اوکراین پرداخته و گفت: ما از ابتدا باید بر اساس علایق اوکراین و روسیه و اروپا و آلمان میانجی گری می کردیم ؛آمریکا ما را به مسیر غلطی هدایت کرد و متاسفانه به دلیل اینکه ما گوش به فرمان قدرت اجرایی آمریکا هستیم هر چیزی که می گوید را انجام می دهیم. ما باید تا حدودی مستقل عمل کنیم.

"گرگور گیزی" همچنین به این مسئله که ترکیه اجازه می دهد در مسئله پناهندگان از طرف ترکیه اخاذی شود انتقاد وارد کرده و جنگ را ابراز غلطی دانسته و گفت: ما باید هر چه سریع تر به جنگ در سوریه پایان دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.